Auteurs | |
---|---|
ISBN |
9789462582286 |
Formaat |
20 x 26,5 cm |
Aantal pagina's |
176 |
Bijzonderheden |
In samenwerking met Museum Belvédère |
Illustraties |
Circa 150 afbeeldingen in kleur |
Jaar |
2017 |
Uitvoering |
Gebonden |
Hendrik Nicolaas Werkman (1882-1945) wordt in 1919 lid van de ‘Groninger Kunstkring De Ploeg’. Men waardeert hem vooral als drukker. In 1922, wanneer hij zakelijk een stap terug moet doen, maakt Werkman kennis met het gebruik van typografisch zetmateriaal als vorm van drukkunst. Hij begint de mogelijkheden ervan te onderzoeken.
De eerste proeve van zijn kunnen is de uitgave van The Next Call, een serie van negen achtbladige cahiers bestaande uit teksten en abstracte composities die hij tussen 1923 en 1926 aan vrienden en andere mogelijk geïnteresseerden toestuurt. Talrijk zijn de aanwijzingen dat Werkman zich daarbij heeft laten inspireren door het dadaïstische en constructivistische idioom van de internationale avant-garde. Een modernistisch tijdschrift als een van de vele andere is The Next Call niet. Teksten en druksels laten zien dat het gaat over Werkman zelf, over wat hem in deze cruciale periode van zijn leven wezenlijk beroert.
Inclusief gratis verzending binnen Nederland en zorgvuldige verpakking.
€ 22,50
Totaalprijs2
Gratis verzending naar de volgende landen: Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Oostenrijk, Servië en Montenegro, Wit-Rusland, Zwitserland , Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer, Finland, Frankrijk, Georgië, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Montserrat, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Svalbard en Jan Mayen, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden Meer tonen Laat minder zien